Foto: Olof Holdar

Du som är förälder och har barn på Ornö skola och vill komma i kontakt med personal, når personal via skolplattformen Unikum. Du som ännu inte är förälder med barn på Ornö skola och vill komma i kontakt med skolan, se uppgifter nedan.

Ornö Skola

Ornö Fritids

Magnus Andersson
magnus.andersson@haninge.se

Biträdande rektor
Annika Thordevall
annika.thordevall@haninge.se

Intendet
Annika Lindh
annika.lindh@haninge.se

Skoladministratör/Expeditionen (Placerad på Dalarö)
Mån-Fre 7:45-14:30
Rebecca Silverbiörk
rebecca.silverbjork@haninge.se

Skolsköterska
Agneta Lewerth
agneta.lewerth@haninge.se

Kurator
Patrik Lundell
patrik.lundell@haninge.se

Sjuk- och frånvaroanmälan

Om ditt barn är sjukt och inte kan komma till skolan

Som vårdnadshavare ska du anmäla frånvaro till skolan före klockan 8.00 samma dag som ditt barn blir borta. Du kan meddela flera dagars frånvaro på en gång om du redan vet att det blir så. Du kan också meddela en dag i taget om frånvarolängden är osäker. Däremot är det viktigt att vi vet när ditt barn är borta och när ditt barn kommer åter till skolan.

Frånvaroanmälan görs på vår lärplattform Unikum. Om vi inte får en frånvaroanmälan och ditt barn inte kommer till skolan kommer vi att ringa dig för att höra om ditt barn är hemma. Det är en säkerhetsrutin för oss som arbetar på skolan så att vi vet var ditt barn är.

Ledighetsansökan av olika slag

• Om ditt barn behöver vara ledig från skolan.
  • Om ditt barn behöver vara ledig från skolan för att t.ex gå till tandläkaren eller läkare anmäler du det i Unikum.
  • Om ditt barn behöver ledigt av någon annan anledning behöver du/ni fylla i en ledighetsansökan.

Det gör du på blankett för ledighetsansökan.

Ledigt från skolan får man på grund av särskilda skäl och maximalt i tio dagar under ett läsår.

Skolan är viktig, därför är vi restriktiva med att bevilja ledighet. Under vissa perioder som t.ex tider för nationella prov är det svårt att få ledigt.

Senast uppdaterad: 17 april 2023