Om skolan

Vi är den lilla skolan som har allt som behövs för bra undervisning – naturen, närheten till havet, bra pedagogik och engagerade lärare.

Foto: Olof Holdar

Eleverna vid Ornö skola bildar tillsammans en klass från förskoleklass till årskurs 6. Skolans vackra omgivningar och blandade åldrar i klassen bidrar till hög trivsel. Vi har ett bra samarbete mellan förskolan och skolan vilket ger en smidig övergång från förskola till förskoleklass. Expeditionen för skärgårdens skolor är belägen på Dalarö skola. Alla elever i årskurs F-6 har tillgång till fritidshemmet som ligger i anslutning till skolan.

Se film om skärgårdsskolorna i Haninge kommun.

Senast uppdaterad: 10 maj 2023