Fritidsverksamhet

Fritidsverksamheten följer upp och kompletterar undervisningen under skoldagen. På fritidshemmet går nästan alla elever i åk F–3 och är tillgängligt för alla till och med årskurs 6.

Foto: Olof Holdar

Verksamheten följer upp och kompletterar undervisningen under skoldagen och syftar till att ge eleverna en meningsfull fritid och ett meningsfullt lärande.

Fritidshemmets medarbetare arbetar i nära samverkan med skolans lärare. På fritidshemmet erbjuds en mångfald av aktiviteter inom- och utomhus. Fritidshemmet utnyttjar de natursköna omgivningarna för uteaktiviteter under alla årstider.

Senast uppdaterad: 5 september 2018